Ont i armen ;(

Satte ju (som jag sagt 110ggr) in en ny p-stav idag,
och allt gick typ åt helvete i början. 
Sköterskan bedövade och så väntade vi ett tag på att bedövningen skulle verka
och efter ca 5min (då den borde börjat verka) började hon skära
och AJ(!) säger jag bara!
Bedövningen hade inte slagit på än så vi fick vänta lite längre,
och när hon började skära igen, vad hände då?
Jo, lilla jag får skrika igen!
Då bestämde hon sig för att ge mer bedövning, sagt och gjort..
Vi väntade och hon började skära efter ett bra tag och samma sak igen!
Bedövningen va ju åt helvete för svag,
när jag skulle sätta in min första stav så räckte det med en spruta och sen
var jag helt bortdomnad, men inte denna gång ;S
Tillslut hjälpte det iallafall :)

När hon väl skulle ta ut min gamla p-stav så blev det komplikationer där med.
Det hade bildats ny vävnad som typ "kapslade in" staven som hon fick försöka skära bort,
hon kämpade och slet sig svettig med att försöka ta ut den!

Och där sitter hon och förklarar för mig hur vävnaden ligger runt staven och bla bla
och hon måste skära runt staven och grejjer,
samtidigt som Iza står och gapar brevid.
Tack för informationen, ta ut skiten bara!
Hon sa att hon aldrig hade varit med om att den suttit fast så enormt
och jag blödde som en jäkla stucken gris!
Och hela tiden hör man hur vävnaden skärs sönder och det krasar och har sig, USCH!

Sköterskan var iallafall den trevligaste jag träffat och hade jag fått en ragata som skulle
bytt staven så hade jag nog stuckit efter 5min pga allt som gick snett.
Alltihop skulle ha tagit max 10minuter men tog 45MIN pga allt skit..
och inte nog med det så var armen totalt bortdomnad och bedövad fram tills typ klockan 8 idag,
vilket blir ca 4-5timmar med en oanvändbar arm - TACK!


Och så får jag inte anstränga armen heller, vilket inte alls är lätt att undvika.
Skulle egentligen ha städat huset idag men det fixade älskade Daniel :)
Råkade dock spänna armen eller nått skit när jag skulle tvätta ansiktet
så det värker som in i helvete just nu..
Menmen, det blir nog bättre imorgon :)
Kan iallafall använda armen någorlunda för tillfället och det får räcka!


Kommentarer
Postat av: Kitty

Urs vad jobbigt:(

2010-07-02 @ 07:28:09
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!