Blast from the past

Igår blev det påskmiddag hos styvfars föräldrar. Väldigt gott var det, men jag mådde inte så bra så det blev inte så mycket mat för min del. 
Dagen innan det kom storasyster och hennes vän hit och vi grillade och tog oss några groggar i det fina vädret. Kan man annat än älska det underbara vädret som vi haft de senaste dagarna?

Idag har jag och Daniel mest slappat ute i solen, käkat pizza och hunnit med lite skolarbete.
Tänkte berätta en annan rolig sak nu. Har tänkt på en sak i några månader och för några dagar sedan så dök reklamen upp på tv - Spårlöst! Spårlöst letar upp släktingar och familj som man inte träffat på länge eller någonsin träffat. Och jag sökte faktiskt in. Jag har en halvsyster som jag aldrig träffat. Min pappa blev gravid med en tjej när han var runt 15-16 och på grund av att han, och mamman till barnet (inte min mamma), var så unga så adopterades dottern bort. Cecilia hette hon innan adoptionen, berättade pappa. Han hade redan letat efter henne länge men inte lyckas. En månad innan han dog berättade han att han ville försöka igen. Tyvärr hann han ju inte. Så nu tänker jag göra det! Jag har funderat och funderat och slutligen bestämt mig för att jag verkligen vill detta! Så jag hoppas att jag kommer med i programmet!

Över till någonting helt annat. Fick ett oväntat samtal igår. Från en gammal vän. Någon jag varken träffat eller pratat med på säkert något år. Jag visste inte vad jag skulle säga och la ganska snabbt på efter att ha frågat hur personen mår och om livet rullar på. A big blast from the past, tydligen en felringning dessutom.
[Once again my whole world turns upside down and I start remembering things I though I forgot...]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!