Ett par minuter

Sätt dig ner en stund, ge mig ett par minuter
Och sluta spela lugn, kan se att du ljuger
Kan funka på dom andra, men aldrig på mig
För det du har med nån av dom, kan aldrig matcha vår grej

Jag menar ingen, kan komma nära som jag
Så du kan hata eller älska mig, men jag stannar kvar
Och jag kan läsa dina tankar nu, jag vet vad du bär inuti
Har känt dig sen barnsben, du vet att jag vart med under alla dar,
Sett varenda topp, mött varenda dal,
Du vet att jag vart med under alla val, känt varenda hopp,
Levt vartenda kval.

Minns varenda sak som när det brast på riktigt första gången,
Såg dig gråta ut din själ för nån som inte vände om, men
Jag såg också sånt som du inte kunde se då,
Hur nåra nära vänner blev så väldigt mycket mer å,
Hur du tog dig igenom nått som tycktes så svårt,
Började skratta igen efter två år.

Hur du levde fullt ut och vågade släppa in,
Något så stort som väntat vid din grind,
Och tro mig jag minns när det vände,
Såg dig bli så tom att du inte längre kände värme
Såg ångesten och apati,
men aldrig någon gråt,
Trots att du förstörde så mycket utan förlåt

Sa du kunde inte andas, Jag låg vaken då,
Vakade utöver dig med handen på min telefon
Ett klick ifrån 112, redo för en ambulans
Hörde hur du bad om en andra chans

Har aldrig varit räddare nånsin,
Lova mig att inte bli sådär igen.
aldrig varit räddare nånsin,
Lova mig att inte bli sådär igen
.

Flög iväg en sväng, behövde väl få perspektiv,
Och kom tillbaka med ett litet hopp där inuti,
Tio år äldre var så det kändes,
Det som inte dödar gör dig stark, aa det stämmer
Såg hur din familj och hur din nära alltid stanna,
Dröjde fram till dess då du kunde se detsamma

När du ser tillbaka nu då borde du se
Jag kommer aldrig lämna dig, oavsett problem
Oavsett all den skit du nu fastnat i,
Oavsett vad du gör, oavsett om vi
Inte kommer överens eller tröttnar på varann
Jag kommer alltid bära dig så högt jag kan

Så sätt dig ner en stund, ge mig ett par minuter
sluta spela lugn, jag vet att du ljuger
Kan funka på dom andra, men aldrig på mig
För det du har med nån av dom, kan aldrig matcha vår grej

Jag menar ingen, kan komma nära som jag
Så du kan fortsätta hata, jag stannar kvar
För se utan dig är jag ingenting, utan dig finns jag inte till,
För se utan mig är jag ingenting, utan mig finns jag inte till,

Finns jag inte till, finns jag inte till, finns jag inte till, finns jag inte till.


Kommentarer
Postat av: Rianne / Sisi

Gillar låten! :)

2011-04-29 @ 22:19:13
URL: http://teamadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!