Holy shit!

Jag fick, som jag skrev i det tidigare inlägget, medicin mot ångesten utskrivet av läkaren igår. Fick både en antidepressiv medicin som även är ångestdämpande samt en medicin som är lugnande.

Den antidepressiva medicinen ska ta ungefär 2-6 veckor innan den börjar verka och man kan tänka sig se en förbättring, men den lugnande.. herrejävlar.. en kvart senare så PANG!

Slocknade efter ca 45min igår. Tog medicinen vid kl 21.00 på kvällen och sov runt 22.00. Helt galet. Har inte somnat så tidigt på över ett år! Känns superskönt att äntligen äntligen få sova som jag borde. Och den lugnande ska vara ungefär 12 timmar och jag måste säga att jag vaknade upp med en hälften av den ångesten jag brukar ha. Har faktiskt känt mig ovanligt lung idag om man jämför med hur det brukar kännas. 

All ångest och nedstämdhet är ju självklart inte "borta" än men jag är iallafall betydligt mycket lugnare och mindre orolig. Jag får hoppas att det bara fortsätter att bli bättre och att jag snart får tillbaks all motivation, glädje, lugn osv. 

En annan sak som den lugnande medicinen hjälpt mig med är aptiten. Direkt när medicinen började verka igår så blev jag hungrig. Eller inte riktigt hungrig, men typ munchie-sugen. Känns skönt att äntligen få mer aptit, även om aptiten fortfarande inte är så stor så är det ändå skönt att känna sig lite sugen på käk då och då. 

Har pluggat i några timmar nu så nu anser jag att jag förtjänar lite mys. Ska lägga mig i sängen och sätta på andra säsongen av Merlin, som jag och Daniel börjat titta på. Grymt bra, kolla på den ni! ett litet tips bara ;)


Kommentarer
Postat av: Nadia

Hej främling! :)



Tack för din kommentar, och komplimangen! Jag blir alltid glad när jag får höra att folk gillar det jag skrivit. Ibland bubblar det liksom bara ur mig! :)



Godnatt! :)

2011-02-10 @ 23:28:14
URL: http://nadiahill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!