Medicin och läkarbesök

Gick upp tidigt imorse och åkte iväg till läkaren för provtagning. Skulle vara där 08.30 men var redan klar innan den tiden då jag kom lite tidigare. Så onödigt det kändes att gå upp så tidigt för något som tar mindre än 3min. Menmen.
När jag ändå var vaken så passade jag på att åka till mammas jobb för en fika. Satt där lite längre än jag borde vilket betyder att min morgonmedicin blev flera timmar försenad, men det borde vara lugnt.

Var hos min andra läkare igår och hade ett återbesök angående hur det har gått med medicinerna han skrev ut osv. Hyfsat bra, tycker jag själv. Men ångesten började komma tillbaka lite de senaste veckorna och han föreslog en till medicin att ta på morgonen.

Tog också upp min hy denna gång när jag träffade läkaren igen, problemen med acne och pigmentförändringar osv. Eftersom han var den jag fick kontakt med förra gången angående min hy så kunde jag passa på att ta upp det igen. Första gången jag kontaktade honom angående det så fick jag en kräm utskriven men den funkade inte ett piss! Såg lite lite lite förbättring men inget märkbart. Fick då en annan medicin utskrivet, en form av antibiotika - Tetralysal. 
Hoppas verkligen på en klar förbättring nu! Nackdelarna med den medicinen är väl att man kan bli extra solkänslig och bör undvika sol och solarier. Synd som fan nu när värmen börjar komma och studenten är snart. Men jag har då hellre bättre hy på studenten än är brun. Något annat som är negativt verkar vara att besvären kommer tillbaks efter avslutad kur (enligt vissa som skrivit på forum) och eftersom det är en slags antibiotika så blir bakterierna i kroppen resistenta efter ett tag. Får väl se om det blir bättre och om effekten håller i sig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!