Rest in peace Morfar

Anledningen till att jag inte skrivit i bloggen på ett tag
är för att min morfar hittades död i måndags förra veckan.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu heller,
så jag kopierar in ett inlägg jag skrev samma dag som vi fick beskedet.
Anledningen till varför jag inte kunde/fick skriva om detta i bloggen står i texten

____________________________________________________

Måndag den 24:e

Dagen började bra, jag gick upp och fixade iordning mig och sa hejdå till Angelina som åkte till Tyskland idag. Skoldagen gick bra och solen sken..

Senare på dagen när vi satt och åt fick mamma ett samtal av sin halvsyster som skrek att deras pappa,
min morfar, hade hittats död i sin lägenhet..
Ingen hade fått tag på honom på en vecka så hon skickade dit hans kompisar som sen hittade han död.

Vi skrek rakt ut när vi fick höra det.. jag kunde inte hjälpa tårarna.
Jag är dålig på sånt här, skitdålig. Jag klarar inte att hantera sorger.
Jag hatar att må dåligt och gråta och inte veta vad jag ska ta mig till..
Jag är totalt slut i kroppen och även mentalt, jag vet fan inte vad jag ska tänka på.
Jag hade hoppats att det skulle ta många många år till innan någon mer i min släkt gick bort.
Pappa gick bort för ca 6år sedan och jag tog inte sorgen bra då heller, bara efter några månader började jag exprementera med droger och fly från mina känslor
och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till med sorgen den här gången.
Ena sekunden känns det helt okej,eller långt ifrån okej men ändå inte, och sen ena sekunden börjar jag storgråta. Sen slutar jag gråta för ett tag och sen helt plötsligt kommer det tillbaka.
Gråtandet ger mig huvudvärk och kroppen är typ som i chocktillstånd fortfarande.
Jag kan inte hjälpa att jag tänker på pappa nu med, två underbara människor som plötsligt tas ifrån oss. Det värsta är att morfar legat död i flera dagar och dog ENSAM..

Jag kan inte skriva det här i bloggen nu eftersom Angelina är i Tyskland
och vi vill att hon ska ha det kul när hon är där och inte behöva åka hem,
så vi har bestämt oss för att berätta för henne när hon har kommit hem istället.
Den här resan borde vara en rolig upplevelse och vi vill inte förstöra den för henne..


Fan.. tusentals känslor och tankar snurrar runt och jag vet inte vad jag ska fokusera på.
Jag kommer inte klara av skolan eller hinna klart med alla uppgifter innan skolavslutningen,
vilket ger mig ännu mer ångest och funderingar på om jag kommer sumpa vissa betyg nu..
Dagen började bra, jag gick upp och fixade iordning mig och sa hejdå till Angelina som åkte till Tyskland idag. Skoldagen gick bra och solen sken..
Senare på dagen när vi satt och åt fick mamma ett samtal av sin halvsyster som skrek att deras pappa, min morfar, hittades död i lägenheten.. Ingen hade fått tag på honom på en vecka så hon skickade dit hans kompisar som sen hittade han död.
Vi skrek rakt ut när vi fick höra det.. jag kunde inte hjälpa tårarna.
Jag är dålig på sånt här, skitdålig. Jag klarar inte att hantera sorger.
Jag hatar att må dåligt och gråta och inte veta vad jag ska ta mig till.. Jag är totalt slut i kroppen och även mentalt, jag vet fan inte vad jag ska tänka på.
Jag hade hoppats att det skulle ta många många år till innan någon mer i min släkt gick bort. Pappa gick bort för ca 6år sedan och jag tog inte sorgen bra då heller, bara efter några månader började jag exprementera med droger och fly från mina känslor och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till med sorgen den här gången.
Ena sekunden känns det helt okej,eller långt ifrån okej men ändå inte, och sen ena sekunden börjar jag storgråta. Sen slutar jag gråta för ett tag och sen helt plötsligt kommer det tillbaka. Gråtandet ger mig huvudvärk och kroppen är typ som i chocktillstånd fortfarande. Jag kan inte hjälpa att jag tänker på pappa nu med, två underbara människor som plötsligt tas ifrån oss. Det värsta är att morfar legat död i flera dagar och dog ENSAM..
Jag kan inte skriva det här i bloggen nu eftersom Angelina är i Tyskland och vi vill att hon ska ha det kul när hon är där och inte behöva åka hem, så vi har bestämt oss för att berätta för henne när hon har kommit hem istället. Den här resan borde vara en rolig upplevelse och vi vill inte förstöra den för henne..
Fan.. tusentals känslor och tankar snurrar runt och jag vet inte vad jag ska fokusera på. Jag kommer inte klara av skolan eller hinna klart med alla uppgifter innan skolavslutningen, vilket ger mig ännu mer ångest och funderingar på om jag kommer sumpa vissa betyg nu..

______________________________________________

Dagen efter jag skrivit detta åkte vi ner till Borlänge där han bodde
för att ordna med papper, lägenheten osv.
Troligtvis hade han legat död i 6dagar och det smärtar mig så enormt. 

Jag vet inte när jag skriver i bloggen igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!