Spenderar helgen i Arboga

Hej!

Denna helg spenderas i Arboga. Vi kom hit runt två tiden,
efter att ha gjort ett litet stopp inne i Arboga centrum där medeltidsveckan var i full gång,
trots spöregnet var det fullt med folk som var klädda i medeltidskläder,
ganska så vackert faktiskt!
Där köpte vi med oss lite thai-takeaway mat och begav oss iväg mot husvagnen
där vi ska spendera helgen med bland annat kräftfiske, lite vanligt fiske
och i gott sällskap. 

Efter maten gjorde vi iordning burarna inför kräftfisket. Massa fisk, korv och hundmat(?!)
som bete.  Grabbarna är iväg och släpper i burarna nu och när vi hämtar dom klockan sju imorgonbitti
så hoppas vi på massor av kräftor!
Vi ska nog dock inte hoppas alldeles för mycket för kräftfisket hade varit riktigt dåligt
nu de senaste veckorna, men man vet ju aldrig. 

Vi har invasion av getingar här denna sommaren. Inte alls trevligt. 
Vi har placerat ut lite getingfällor här och där men just nu är alla smockfulla
så getingarna kan ta sig ur igen.
Ingen av oss vågar dock tömma dom just nu när det finns levande getingar kvar! Haha. 

Värst var det dock när vi la i betet i kräftburarna. Getingar tycker tydligen om död fisk
för vi hade 5getingar i var bur efter ett litet tag.  Daniel var lite rädd när de gick härifrån för att ta med sig burarna med getingar i in i båten, men det gick nog bra hoppas jag :)

Jag glömde tyvärr kameran hemma denna helg så det blir nog inte många bilder
som kommer upp på bloggen, tänkte dock visa er några som jag tagit tidigare år: 
(dock inte tagna med systemkamera!)




Förstår ni varför jag trivs?!
Det är så vacker miljö här runt sjön. 
Det var även här jag tog dessa bilder i vintras.

Kramar!

Kommentarer
Postat av: CJ

Tack! Och jag instämmer, den tredje är favoriten. :) Happy sunday!

2012-08-12 @ 13:05:30
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Enander

Jättefina bilder =)

2012-08-14 @ 10:14:26
URL: http://enander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!