Filmtips! JULLOV!

Ja, jag vet.. PLUGGA!
Men man måste få ta en paus då & då också,
som nu då jag äter glass och dricker varm chocklad :) gottgott!
Ska snart skriva lite till och sen gå och lägga mig och kolla tv,
trots att jag inte har skola imorgon (Yes, JULLOV! :D) så har
jag ett möte halv nio så jag måste ändå somna relativt tidigt.
Somnade på bussen hem från skolan idag, tur att jag vaknade precis innan hållplatsen
där jag skulle av :) 
Idag i skolan hade vi julavslutning med lite "julshow" och fika (smörgåstårta&julmust),
slutade dock klockan 5 vilket kändes mindre bra. Och bussarna!
Jag har full förståelse till att bussarna kan komma försent någon gång & ,
men såhär ofta som dom alltid gör det är oacceptabelt!
Skulle ta bussen 10 i 5 från skolan, men bussen dök aldrig upp?!
Vi stod minst 45st elever ute i kylan och väntade och väntade,
men bussen kom aldrig så vi fick ta bussen som gick 20 över istället.
Att stå och vänta 20minuter i snöstorm är ju inte precis dagens höjdpunkt!
Det som jag stör mig mest på är att länstrafiken skyller på att det är snöns fel,
men vakna upp! Det var snö ute förra vintern och alla år innan det också, LÄR ER!

Ajuste, filmtipset! 
Igår tittade jag & Daniel på en extremt grym film som vi lånade av min moster.
Så om ni gillar grym action & fighting-filmer så ska ni definitivt titta på The Tournament
Filmen handlar om 30st yrkesmördare som tävlar mot varandra i The Tournament,
Det handlar om att antingen döda eller bli dödad
Vinnaren får 10miljoner dollar och titeln
"Världens Bästa Yrkesmördare"
The tournament utspelar sig var sjunde år i random utvald stad. Stadens övervakningskameror och spårningssändare bevakar varenda deltagarna, och världens mäktigaste/rikaste människor, ("höjdarna") får se hela turneringen live genom kamerorna och satsar miljonbelopp på sin favorit.
Nu har jag iallafall berättat lite av handlingen utan att avslöja för mycket ;)
Filmens karaktärer är extremt grymma och för att vara action så är filmen rätt så realistisk och ovanligt bra trick-filmat med effekterna osv. Helt klart värd att se!
Trailer: 



Det var det :) pluggdags igen









Kommentarer
Postat av: Nina

Älskar dig syster <333

Har tråkigt Jajje är med Anna och jajje gick faktiskt med på att dricka lakrits shots (elr vad hon sa) :O

Kan du tänka dig Jajje dricka?! :)



Love You <3



PUSS!

2009-12-18 @ 20:46:47
URL: http://angelinasdagbok.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: tack så mycket :)

2009-12-20 @ 19:20:14
URL: http://rebeccainabox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!