Dag 3 - Mina föräldrar

Eftersom att det är julafton(!) imorgon så kommer jag troligtvis inte ha tid att blogga. 
Därför skriver jag Dag 3 idag också. Mina föräldrar. 

Jag är inte riktigt säker på när de träffades men de var väldigt unga iallafall. 
Mamma var nog runt 18 och pappa som är flera år äldre var runt 24 tror jag.
När mamma var 20 föddes min storasyster och 4år senare föddes jag.
Dom var gifta i 15år innan dom skildes. 

Min mamma heter Regina (kallas Gina) och är 42år gammal. För tillfället jobbar hon på ett café i närheten av där vi bor.
Hon är ganska barnslig av sig och älskar att skämta. Mina vänner har alltid sett henne som "en av oss" och vårt
hus var praktiskt taget som en fritidsgård när jag var lite yngre. Hon är lätt att prata med och vi bråkar sällan.
Är det något jag vill prata om så ställer hon upp, oavsett om det handlar om relationsproblem, sex eller vad som helst.
Bild på mamma förra året då hon & min styvpappa gifte sig :)


Min pappa hette Micael (kallades alltid Micke) och gick tyvärr bort för 6år sedan vid 44års ålder. Han drabbades av flera hjärtinfarkter under en och samma vecka och sen orkade inte kroppen längre. Jag var 12år gammal då och det var den värsta tiden i mitt liv. När jag tänker på honom så tänker jag alltid på hans varma kramar, hans hår som såg ut som typ afro, hans leende under mustaschen. Han var typ datageni, haha :) Han jobbade på ABF och lärde ut om datorer osv och extraknäckte även med att hjälpa laga datorer osv.
Jag minns hur mycket han älskade oss barn och trots att han och mamma var skilda så träffades vi i stort sett varje dag. Trots att mamma hade träffat en ny kunde han komma hem till oss på dagarna och ta en fika och träffa oss barn. Jag beundrar det oerhört, hur stark måste man inte vara för att kunna se den man älskar med någon annan?
Han var alltid med på alla födelsedagar, skolmöten, julafton och allt annat som hör till. Han var speciell. 
Det fanns ingenting som han inte skulle göra för sina barn, absolut ingenting. Han fanns alltid där oavsett.

Det här var den enda bilden jag hittade på pappa på datorn. 
Den är från när han & mamma gifte sig för många många år sedan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!