Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek?
En väldigt stor fråga detdär.. Det finns tusen olika sorters kärlek och minst lika många definitioner av vad kärlek är. 
Kärlek för mig är något som inte går att beskriva i ord.
Kärlek mellan två personer är när man skulle kunna offra ALLT för den andra, bokstavligt talat kunna ta
en kula för personen. Man delar med sig av allt och man är inte hel utan den andra personen. 
Jag & Daniel delar allt, det finns ingenting som jag skulle kunna säga är bara mitt. Mina pengar är hans pengar,
hans pengar är mina pengar osv.
Kärlek är att kunna älska villkorslöst. Att kunna förlåta misstag och kunna älska en någon trots personens brister.

Kärlek behöver inte vara någonting extremt. Utan äkta kärlek är även de små sakerna som man gör
- komplimanger, spontana presenter, ett gulligt sms.
Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Som jag skrev tidigare - Kärlek är någonting som inte går att uttrycka i ord.

(Jag&Daniel)












 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!