Örebro blir folktomt..

Hade tänkt blogga lite tidigare men fastnade med annat. Kollat runt på lite recept, är så jäkla sugen på att baka något! Jag hittade lite som jag ville baka men kom sedan på att det inte finns ägg hemma. Vad fan bakar man utan ägg liksom? That sucks.. Funderar på att åka iväg och köpa det, men då kommer bakningen bli så jävla sen.

Anyway. Idag har jag nog hört den roligaste konversationen någonsin, haha! Jag, Elin & Michelle stod och väntade på bussen och "overheard" tjuvlyssnade på en konversation mellan en kille & en tjej. Båda var väl runt 17år gamla och stod och diskuterade kristen tro. 
Tjejen som var kristen - Men om gud skulle utplåna all ondska i världen, då skulle ju Örebro vara folktomt..
Killen - Nja.. men kanske inte från hela världen.. men alltså.. varför händer hemska saker då?
Några sekunder senare

Tjejen - Jag tror att det är såhär.. Vi människor är bara pjäser på en spelplan, och vi kan inte reglerna. Gud är den som kan reglerna och försöker leda oss i mål.. Men vissa människor.. dom går utanför spelplanens vägar på sina egna vilospår.
Killen - Aha!.. Typ som fia med knuff! Vissa går utanför prickarna!

Åh.. Jag trodde att jag skulle dö. Gjorde fan allt för att inte skratta åt hela konversationen. Sedan sa killen att han gärna ville tro på Gud och allt det där, men kunde inte. - Jo du kan! brister tjejen ut. Sedan kör bruden på med världens försäljningssnack.
Tjejen - Men du tror på att Ceasar funnits?
Killen (som märker vart hon vill komma) - Nja.. jo, jag tror väl på att någon sån där stormaktshavare funnits.
Tjejen - Ja, dåså. Det finns typ 7 handskrivna texter om Ceasar som bevisar att han funnits. Medan det finns typ över 30 handskrivna texter på att Jesus funnits!
Killen -  ....
Tjejen - Fast det går ju inte riktigt att bevisa att han har gjort allt det där som sägs, att han dog för människorna och återuppstod. Men jag skulle kunna stå här hela dagen för dig och ge dig bevis och argument på hur jag träffade Gud. Att jag träffat honom och fått hans kärlek i mitt liv. Och alla mina kompisar också.

Jajaja.. Jag är inte troende (inte på Gud, jesus, Allah osv). Jag kan inte riktigt argumentera riktigt för eller emot. Jag vet bara att jag inte tror. Dels för att det finns mer troliga förklaringar till det om Jesus osv. Menmen. Jag hade inte riktigt tänkt att detta inlägg skulle handla om Gudstro. 

Fan jag är fortfarande sugen på att baka! Får se hur det blir.. Daniel börjar verka bli sugen nu iallafall. Sällskap till affären sitter ju då aldrig fel! ;)

(Btw, angående medicinen och sömnen. Jag som som en GRIS inatt, fast sötare ;D. Så jävla skönt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!