Plugg, plugg, plugg..

Idag har varit en riktig plugg-dag. Kom hem väldigt tidigt och satte igång med pluggandet. Med kaffe & musik blir det allra tråkigaste genast lite bättre :) Har fortfarande väldigt mycket kvar och ett matteprov imorgon som jag är nästan helt oförberedd på. Men jag kan inte göra mer än mitt bästa. Jag vet att om jag överskattar min förmåga och tar åt mig mer arbete än vad jag kan klara av så kommer jag bli totalt cp-i-huvudet-ångestfylld-nedstämd igen, och det vägrar jag.
Snart är det lov och ni kan inte ana hur mycket jag längtar! Jag har en massa plugg att ta itu med sen jag var borta från skolan och det behövs verkligen en ledig vecka för att kunna klara av det. Men det blir inte bara skolarbete! Daniel och jag åker iväg till vår stuga i Borlänge från den 24-27:e för att åka skidor och bara slappna av. Det ska bli härligt att komma bort ifrån stan ett tag, det kan behövas ibland. Lite lugn och ro ute framför en brasa i en mysig stuga låter guld just nu. 

För att helt byta samtalsämne har jag insett att sova bra är totalt underskattat. Åh, ni som tar det för givet vet inte hur jag har haft det med sömnen! Äntligen somnar jag tidigt på kvällen, den tid jag vill, och sover i stort sett hela natten. Att jag dessutom vaknar upp lite mer utvilad och lite mer morgonpigg än jag brukar vara är ett superstort plus! Hör och häpna - men till och med SKOLAN ser jag mer fram emot än tidigare. Jävlar, jag måste blivit totalt sinnessjuk! Haha. 

Ångesten finns ändå kvar, men inte alls lika mycket. Det är en klar förbättring men mer förbättring krävs. Fast jag tror nog aldrig att jag kommer bli kvitt den helt. Men ett litet framsteg är ändå ett stort framsteg i mina ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!