Söndag

Förskyld och hostig som satan. Inte alls kul. Känns som att hela sovrummet snart fylls av äckliga snorpapper.

Äntligen är det lov! Och såklart så ska jag bli sjuk då också, som vanligt. Menmen, ingenting stoppar glädjen av att äntligen få ta det lugnt och göra saker i sin egna takt. På torsdag bär det av mot Borlänge för att slappa i vår stuga som vi har där och lite skidåkning i Romme står också på schemat. Ser dock mindre fram mot skidåkningen. 

Tränade lite igår och har en förjävlig träningsvärk idag. Lite skönt är det ändå att känna att man har tränat. Och nu har jag väl insett att jag faktiskt behöver det också. 3,5kilo har jag gått upp på bara någon månad och jag fattar inte hur?! Jag har alltid haft assvårt att gå upp i vikt, oavsett hur mycket jag försökt och hur mycket jag än har ätit så har jag aldrig gått upp! Men nu jävlar. Jag åt ju knappt något förut heller, aptiten var ju helt borta praktiskt tagit tills för typ två veckor sedan. Känns riktigt skumt. Nu däremot så äter jag som en gris men vafan, det gjorde jag ju inte förrens för två veckor sedan ungefär och jag har ju gått upp innan jag började äta såhär?

Visserligen ska jag väl inte klaga eftersom jag ville gå upp i vikt. Men nu kom det ju så jäkla plötsligt. Äsch vafan, så länge man mår bra så gör väl inte lite extra kilon något!

Dagen har inte erbjudit mycket. Slappat hemma med kaffe & té framför tv:n & tittade på 8mile förut. Så längesen man såg den! Var förbi mammas jobb förut också och tog en kaffe. Har dessutom tvättat i BADKARET idag! Det är ingenting man gör varje dag! Lakanet behövdes tvättas och eftersom vi renoverar tvättrummet så har vi ingen tvättmaskin förtillfället. Kunde inte tvätta lakanet senare så badkaret fungerade bra. Lite krångligt och tidskrävande var det dock, men äsch..

Daniel pratade nyss om att han vill gå på en promenad. Jag tittar på nässprayen och näsdukarna och tvekar. Trevligt att behöva gå ut i kylan med en rinnande näsa? Däremot går jag gärna till affären och köper något gott. (Fan va tjock jag låter nu, haha).

Nu blir det antingen en promenad eller mys framför tv:n. Beror på vad mannen önskar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!