Skåne

Tänkte att det kanske var dags att uppdatera bloggen ;)

Daniel fick ett ryck i fredags kväll och bestämde sig för att vi skulle åka ner till Skåne, helst direkt. Jag lyckades dock övertala honom till att vänta till morgonen dagen efter så vi hann packa lite.

Vi anlände till Ausås klockan tjugo i nio på lördagskvällen efter några timmar på ett tåg i helvetes-smärta och illamående. Jag har alltså gått och blivit "sjuk" igen och spenderade hela första natten i Ausås med att spy. Mindre trevligt faktiskt.

Efter det har det blivit lite (svindyra!) läkarbesök här nere och nu verkar det som att det är magkatarren som krånglar igen. När ska det ta slut?!

Hur som helst, nu har vi spenderat några dagar här och har haft det jättebra. Vi har äntligen fått träffa den omtalade Maria och hennes goa barn! Jättetrevligt! :)

Idag var det planerat att träffa Daniels syster och hans systerson men eftersom jag fortfarande inte mår så bra så hoppade jag över det. Hoppas på att må bättre nästa vecka iallafall! Daniel hade iallafall riktigt trevligt därborta och jag lyckades övervinna illamåendet och magsmärtan i någon timme för att se Marias barns skolavslutning. Blev ganska chockad när jag tittade på eleverna där. Tioåringar som gick i en decimeters klackar och klänningar som slutade precis under rumpan. Vart finns föräldrarna?! Tio bast..

För övrigt har Daniel fått en arbetsintervju i Jönköping på tisdag! Så det blir en roadtrip för mig, Daniel, Maria och Micha (Daniels syster) ner tid :) Snälla Maria erbjöd sig att köra oss dit på grund av att tåg var dyrt och tog 2timmar längre att åka. Det verkar som att det kanske blir en flytt till Jönköping mycket tidigare än vi trodde!

Återkommer någon gång framöver med mer uppdatering.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!