Dåliga vanor kommer tillbaka


Har precis tagit mig ett varm bad, sitter och dricker té nu och tänker..
Jag har börjat komma in i mitt gamla mönster igen, mina dåliga vanor. Den senaste veckan
(förra veckan också för den delen) har jag kommit försent till skolan alldeles för ofta. Och jag gör inte heller mina läxor och uppgifter som jag ska och allt börjar bara travas på hög. Det är inte för att jag är lat, men jag skiter bara i det helt enkelt, jag kan inte prioritera.. Jag har alltid haft ett bra läshuvud, bra betyg, alltid haft lätt för att lära mig. Jag kan gör allt i precis sista minuten när det gäller prov och skolarbeten och ändå klara det galant men det ska inte vara så, det FÅR inte vara så! Varför tar jag inte bara tag i skiten direkt? Jag känner att jag behöver lite mer press på mig, för det krävs för att jag ska hålla igång och det får jag varken från skolan eller hemifrån just nu. Visst, mitt eget ansvar, självklart men jag behöver ändå någon som säger "Nu måste du börja ta tag i det här". Jag ska försöka peppa mig själv till max nu, börja sköta det igen som jag gjorde förut.

Det känns på något sätt som att jag håller på att gå ner i en svacka nu, men jag vet inte riktigt. 
Jag har känt det nu ett tag men jag orkar inte tänka på det längre än så. 
Man vet ju aldrig, kanske bara kommit in i nån period nu, det går väl över





Kommentarer
Postat av: Charlotta

Ta den läxan som skulle vara inne först! Sen jobbar du dig neråt! Tänk att om du inte gör det här nu kommer du sitta med skiten på loven eller stressa som fan mot sommaren så hinner du knappt prata med Daniel eller säga hej när du möter en kompis för du har sån ångest över läxorna!!!

Pepp? Tänk annars att du ska överbevisa dig att du kan prioritera och få ännu bättre betyg! Jag tror på dig, speciellt när jag sett hur jäkla duktig du är!

2010-02-11 @ 20:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!