4 maj


Idag har jag fortsatt med duktigheterna jag började på igår,
började skriva både argumentations artikeln om det mångkulturella samhället
och politikeranalysen som ska vara inne på fredag. 
Jag längtar tills jag är klar med alla restuppgifter
så jag kan bli kvitt min ångest.

Jag sov inte så bra inatt & hade mardrömmar,
jag märkte både igår och idag att min fobi för ensamhet
samt sociala-fobi inte har försvunnit så mycket som jag trott.
Men det tar tid, tyvär, och det gäller bara att
fortsätta kämpa för att det ska bli bättre.
Det känns så jävla jobbigt att saker som hände
för mer än sex år sedan fortfarande påverkar mig än idag,
och jag skäms över att jag har låtit det påverka och styra mig. 
Om jag bara hade sagt ifrån direkt och vägrat låta mig själv lida
så hade antagligen saker varit annorlunda.
Tyvärr kan jag inte ändra på det nu,
så jag måste klara av att acceptera det. 
Min största rädsla är att falla tillbaks i det som varit,
att gå under igen och inte klara att ta mig upp.
Jag har fått påvisad statistik om att folk som varit med 
om liknande saker sällan återfallit i depressioner och panik-ångest mm.
som att ett papper med en undersökning som gjorts på troligtvis
personer så olika mig skulle lätta min ångest?
Ingen av personerna i undersökningen var jag,
och hur vet dom att inte jag skulle vara en av dom få
som faktiskt faller tillbaks?
Jag borde inte tänka såhär,
speciellt inte nu när jag mår bättre än jag NÅGONSIN har gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!